پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204851
از هر 4 ازدواج يک زوج طلاق مي گيرد
تاریخ انتشار : 1395/02/07 18:19:30
نمایش : 1595
رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به اينکه درسال ۹۱ دو ميليون و ۶۷۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور داشتيم، گفت: از هر ۴ ازدواج يک مورد به طلاق منجر مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، انوشيروان محسني بندپي امروز در همايش بهزيستي و سلامت اجتماعي اظهار داشت: در قانون برنامه ششم توسعه به دنبال تولي گري مسائل، سياستگذاري و پاسخگويي لازم هستيم و نخستين حکم پيشنهادي در اين برنامه استقرار سامانه سنجش سلامت اجتماعي است.

وي افزود: با استقرار سامانه سلامت اجتماعي مي‌توانيم در حوزه آسيب‌ها اقدام به رصد و تحليل کنيم و آمار و اطلاعات به ما کمک مي‌کند که چه برنامه‌هايي را براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي طراحي کنيم.

رئيس سازمان بهزيستي گفت: دبيرخانه سنجش سلامت اجتماعي در سازمان بهزيستي مستقر خواهد شد تا به رصد آسيب‌ها و مداخله بهنگام بپردازد. از سوي ديگر آسيب‌شناسي برنامه‌هاي اجرايي مدنظر است به عنوان مثال آيا هنوز لازم است که کمپ‌هاي ترک اعتياد با ضوابط تأسيس و راه‌اندازي مربوط به 30 سال گذشته فعاليت کنند؟

بندپي ادامه داد: شيوه‌نامه و ضوابط تأسيس کمپ‌هاي ترک اعتياد بايد بازنگري شود که اين کار را انجام داديم. يعني به مدت يک سال رصدور مجوز فعاليت را متوقف کرده و از صاحبنظران مربوطه دعوت به عمل آورديم و نتيجه مشورت با آن‌ها منجر به آن شد تا دستور العمل تأسيس و راه‌‌اندازي و پروتکل‌هاي کارشناسي در اسفند سال گذشته ابلاغ شد.

وي مطرح کرد: 65 درصد بار اعتياد کشور به دوش سازمان بهزيستي است. از سوي ديگر در بحث کاهش طلاق نيز فعاليت مي‌کنيم و بايد به ساختار ازدواج بيشتر پرداخت و حمايت‌هاي لازم از زوج‌هاي جوان صورت بگيرد بر همين اساس مشاوره ژنتيک در اولويت برنامه‌هاي اين سازمان است.

رئيس سازمان بهزيستي عنوان کرد: خط 1480 را گسترش خواهيم داد در گذشته قادر به پاسخگويي به 550 هزار نفر بوديم که با گسترش امکانات و دو برابر کردن نيروها ميزان پاسخگويي افزايش خواهد يافت.

بندپي با اشاره به اينکه هم اکنون کارشناسان حوزه توانبخشي از کشور آلمان در ايران مستقر هستند، ادامه داد: اين افراد در مرکز آموزش رفاهي سازمان بهزيستي آموزش‌هاي لازم را براي ارتقاي توان کارشناسان اين سازمان ارائه خواهند کرد.

وي با اشاره به اين‌که درسال 95، 5 آسيب اجتماعي در اولويت بررسي قرار دارد، گفت: در سال 91 دو ميليون و 670 هزار نفر زن سرپرست خانوار داشتيم که در اوج جواني و در ابتداي زندگي سرپرستي خانوار را برعهده دارند؛ هم اکنون از هر 4 ازدواج يک مورد به طلاق منجر مي‌شود. يعني 24 درصد ازدواج‌ها طلاق است بنابراين به افزايش مهارت‌هاي زندگي و مشاوره پيش از زندگي مشترک نياز داريم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html